fem nyanser av rosa.

Idag tänkte jag föra över all min musik och alla mina bilder från min PC till min kära Macbook. Det ska tydligen vara väldigt smidigt och enkelt. Och det var inte alls svårt att ladda ner rätt program och hitta hur man skulle göra. Det jobbiga var att när mätaren börjat överföra dokumenten så stod det att det skulle ta 16 timmar. 16! Inte sjutton har jag tid att vänta så länge, då jag inte kan använda datorn under tiden. Nä, får göra det någon dag då jag inte planerar att vara hemma helt enkelt. Funderar på om detta även är ett tecken på att jag har alldeles för många bilder på min dator. Nej, vad säger jag. Kan aldrig bli för många.

Annars spydde Avery tydligen vid lunchtid idag. Jag jobbade inte då, som tur var, men det var minsann jag som fick tvätta alla lakan och kläder som stank av spya. Nämnde jag hur galmouröst mitt liv är?

Resten av dagen har sett ut såhär:
Som ni kan se har snön smält bort. Det regnade hela dagen igår. Så. Typiskt.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hehe vi har snö kvar! :D

2012-01-25 @ 13:09:00
URL: http://jenniferlinneakarlsson.blogg.se/
Postat av: lina

Bella vill åka pulka om snön ligger kvar när du kommer hem, men så mycket som vi har hoppas jag den gör det =)

2012-01-25 @ 18:25:00
Postat av: felicia

Det där var seriöst den sötaste ungen jag någonsin sett!

Kan du inte ladda upp någon video där man får höra hur bra din engelska är? Tycker det är ganska kul att höra hur folks engelska utvecklas efter att de åkt till Usa!

2012-01-26 @ 11:24:59
Postat av: Ellinor

Felicia; Alltså.. hur mycket jag än skulle vilja ladda upp en sådan video så är jag not liiiiite (mycket) för skrajsen för att göra det. Haha. Istället kan jag säga att jag många gånger har fått höra att jag låter som en amerikan. Får dock också ibland höra att jag har lite av en brittisk accent. Det är ju dock ingen som fortfarande tror att jag är amerikan efter att vi pratat i 2 timmar. Det finns ju massor med ord som är svårare att uttala och som jag stakar mig på alltför ofta ;)

2012-01-26 @ 17:21:55
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0