from New York City down to San Francisco Bay

Världens längsta bildinlägg om San Francisco kommer lastat. Jag åkte som sagt dit själv, eftersom jag bara kände att jag ville se staden innan jag for hem till Sverige igen. Och vet ni vad? Det gick alldeles utmärkt. Jag hade nästan 3 hela dagar där, vilket jag tyckte var rätt lagom. Åker man flera kan man såklart utnyttja tid till att bara hänga i parker och sådär, vilket för att man kanske vill vara där lite längre. Nåja, jag hade inte världens plan innan jag åkte dit. Visste i princip bara att jag skulle ta mig ut till Alcatraz, och det gjorde jag också. Men den resan blir ett annat inlägg. Min sista kväll i San Fran mötte jag även upp fina Hannah för middag. Vi var på Au Pair-skolan tillsammans förra året och jag har inte sett henne sedan dess. Och det var så kul att träffas igen!
Hela San Francisco såg ut lite såhär. Hej våren!
Jag spanade på Alcatraz från Pier 39.
Där det även var fullt med sjölejon...
Golden Gate Bridge.
Jag gick sjukt mycket. Det var sjukt jobbigt, som ni kanske förstår.
Åkte Cable Car. Såklart.
Lombard Street - en av världens krokigaste gator.
Gick up till Coit Tower.
Det fanns gatlampor som såg ut som böcker i Chinatown. Fint.
På Starbucks firade dem Alla Hjärtans Dag. Också rätt så fint.
Union Square var pyntat med färgglada saker.
Såhär såg de flesta gator ut. Rätt ner, bara.
Jag svängde förbi chokladfabriken för gratis provsmakning och lite fika.
Hittade fina Alla Hjärtans Dag-kort. Ett fick följa med hem och ges till en väldigt fin pojke.
Ibland såg det ut lite såhär i staden.
Någon odlade mandariner (eller liknande) utanför sitt hus!
Ville bo här.
Tittade på husen från "Huset Fullt". Såklart. De var så söta! Men det var jobbigt att ta sig dit...
Tassavtryck i asfalten fanns lite här och där. Dog lite.
Satt i en park och skrev, lyssnade på musik och hade denna utsikt.
Och så åkte jag ännu lite mera Cable Car i de brantaste backarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej,

vad är det för kamera du använder? gillar bilderna du tagit :)

2012-02-26 @ 06:21:18
Postat av: Ellinor

Hej kära anonym och tack så mycket!

Jag fotar med en Pentax KX, har orginalobjektivet och ett teleobjektiv till :) Rekomenderar kameran väldigt mycket.

2012-02-26 @ 17:15:53
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: lina

Fina bilder dör lite grann. Vil också ut på äventyr

2012-02-27 @ 08:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0