"Alcatraz was never no good for nobody"

Att åka ut till Alcatraz, när jag var i San Fran, är en av de mest intressanta sakerna jag någonsin gjort, tror jag. Det är både skrämmande och obehagligt, fast på samma gång faschinerande, hur de behandlade de intagna. Det många inte vet är att Alcatraz (ön alltså) också är en Nationalpark, så den är alltid full med fåglar och massa olika blomsorter. Därför blir ön väldigt trevlig och avkopplande att faktiskt bara promenera runt på. För att ta sig ut dit måste man dock åka med turistbåten, då den är den enda båt som har tillstånd att lägga till vid bryggan, men att betala 26 dollar för att bara ta en promenad är väl värt?

Såhär såg min dag på Alcatraz ut i alla fall:
Det såg ut såhär när man anlände till ön.


Broadway, som mittengången kallades.
Inuti en cell.


Kände att jag inte ville stöta på dessa män. Någonsin.


Klaustrofobicell där allt är helt kolsvart. Man behöver inte ens stänga dörren. Och nej, jag gick aldrig in...


Cell.

En av cellerna där de lyckades gräva sig ut genom ett hål i väggen.

Matsalen. Det farligaste rummet på hela fängelset. Eftersom att alla intagna var blandade med varandra, utrustade med knivar.


San Francisco.


Hela ön var fullproppad med blommor och andra växtligeter. FINT.

Rastgården.


Åkte därifrån igen efter några timmar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Jag funderar själv på att bli au pair efter skolan. Hade varit kul att själv åka ut till Alcatraz. Men jag undrar bara hur mycket det kostar att åka ut där? :)

2012-02-29 @ 08:17:22
Postat av: Ellinor.

Hej Emma!

Det är bara ett enda företag som åker ut till Alcatraz, och med dem kostar det 26 dollar. Då ingår också en audio tour ute på ön som är SKITBRA! Allt är helt klart värt priset! Och ÅK som Au Pair för tusan!

2012-02-29 @ 11:27:26
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0