Welcome to Miami - sunday night

Tänker att vi kör lite Miami. Igen. Det tar liksom aldrig slut. Ehe. Har egentligen inga bilder från Söndagkvällen, förutom otroligt suddiga mobilbilder, men eftersom Söndagkvällen var min bästa kväll i Miami tyckte jag att den förtjänade ett inlägg för jag kommer prata om denna kväll i flera år framöver, känns det som.

Vi hade ju spenderat dagen bort i Key West och när vi var tillbaka på hostlet vid 10-tiden på kvällen hörde vi rykten om att det var världens strandparty denna kväll. Jag kände direkt att jag så himla, himla, himla gärna ville gå. Bara ett problem; vi är ju inte 21 (den där nedrans dumma åldern!). Men jag och Andrea var så sjukt partysugna så vi tänkte att vi skulle försöka smyga in i alla fall. Vi lyckades köpa armband till klubben på hostlet för ynka 15 dollar. En början i alla fall. Vi misstänkte dock att de förmodligen skulle kolla leg vid ingången till klubben... Men det var ju värt ett försök! Vi åkte i värsta partybussen med hostlet ner till Nikki Beach, där strandpartyt skulle vara. Vi kom fram, och som ni kanske förstått vid detta laget, vi kom in! Jag gick i princip bara rakt in, snabbt, snabbt förbi vakten, medan Andrea visade sitt svenska leg och de släppte in henne i alla fall!

Väl där upptäcker vi hur Nikki Beach är en sjukt lyxig klubb. Tänk palmer, vitt, stort, öppet, och det bästa av allt; man kunde gå ner till stranden och fortfarande vara på klubben. Dog lite granna. Resten av kvällen och hela natten drack vi alldeles för många (lagom alltså) drinkar, dansade med pojkar, tittade på strippor/showartister på scenen (only in the US), flydde från indier som tyckte att jag hade ett mental problem, var sinnessjukt fulla och hade det bara så otroligt kul.

För att verkligen beskriva hur kul det var; jag kom tillbaka till hostlet vid lunchtid dagen efter :)


Armbandet från Nikki Beach. Åh, längtar så himla mycket tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! hade du svårt för språket i början?

2011-11-06 @ 16:01:12
Postat av: Ellinor.

Hej du anonym.

Överlag - nej. Har alltid varit rätt bra på engelska men såklart var det många ord och uttryck som var svåra att förstå i början. Men man kommer in i allt snabbt! :)

2011-11-06 @ 21:42:22
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0