hot and humid.

Söndagkväll. Jaha. Sitter och funderar över var helgen tog vägen. As usual. Typ. Igår hängde jag ute i Bryn Mawr tillsammans med Nathalie och Antonia, en tysk au pair. Fina flickor. Fin dag. Vi åt god glass och pratade om att Antonia bara har ungefär en månad kvar i detta land. Njöt av solen gjorde vi såklart också, varje dag ligger temperaturen på ca 30-35 grader men med en luftfuktighet som gör att det känns betydligt varmare. Men jag klagar inte, än. När sommarevärmen börjar dra in om sisådär en månad kommer jag nog börja klaga lite smått. Det knäppaste är dock att jag nuförtiden går inomhus för att svalka mig istället för tvärtom. 

Lördagkvällen spenderades i Nathalies soffa tillsammans med hennes värdbarn och filmen/musikalen Annie. Nathalies värdbarn var i chock när hon fick höra att jag inte sett den förut. Så ja, jag var ju tvungen att se den och kände mig rätt tvungen att tycka bra om den också... Inte för att den var dålig. Nejdå. Bara lite lång kanske. Men fin.

Idag har jag fikat med min LCC, Lauren. Tycker om henne massor! Cultural Care stöttar mig på ett sånt otroligt bra sätt här borta. Det finns liksom alltid någon jag kan prata med om i princip vad som helst! Gillare. Annars har dagen mest bjudit på kakor och försök till att skriva en uppsats. Japp. Uppsats. Jag har nämligen börjat ta tag i de där creditsen som jag måste läsa här förstår ni. Och med skola kommer läxor. Inget supersvårt denna gång dock. Ska mest skriva om mig, min familj, Sverige, Nyköping, min framtid osv. 

Imorgon är det Memorial Day. Många Au Pairer är lediga eftersom att det är en röd dag. Inte jag. Mina värdföräldrar har för konstiga jobb för det. Men Nathalie kommer nog in till staden och förgyller min dag i alla fall!

PUSS.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Ellinor!

Jag undrar lite om hur ditt första samtal med din värdfamilj var. Var du nervös? Var det som en arbetsintervju? :)

2011-05-30 @ 16:01:33
Postat av: Ellinor.

Hej Elin!



Jag pratade med flera familjer än min nuvarande värdfamilj, så vet inte riktigt om du menar "förstaförsta" samtalet, (vilket jag tror att du menar).

Första gången jag skulle prata med en värdfamilj var jag sjukt nervös! Men jag hade förberett mig bra, läst igenom ansökan flera flera gånger + antecknat delat av den. Hade också frågor förberedda till familjen som var anpassade efter deras ansökan + allmänna frågor. Vad jag minns av detta samtal så var det inte jättemycket av en intervju, mamman pratade mest på om deras liv, om barnen osv. (jag kan tillägga att jag knappt fick chans att ställa några frågor alls!)

Men det var ju inte denna familj jag i slutändan hamnade hos. När jag pratade med efterföljande familjer så förberedde jag mig på samma sätt, var något mindre nervös också. Och dessa samtal var väl lite mer som en "intervju". Åtminstone första samtalet med en ny familj. Man frågor och dom svarar. Dom frågar och man svarar. Sedan hamnade jag och familjerna i en del diskussioner om saker som man märker att man har gemensamt vilket är kul!



Men som sagt; ja, ALLA är nog nervösa och lite intervjustil blev det i alla fall under mina samtal, men det var inget negativt för mig!



Hoppas det var ett bra svar på din fråga :) KRAM.

2011-05-31 @ 17:50:32
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0