bebiskaos.

I måndags for John iväg med US Airforce, hans jobb alltså. Ungefär hela Juli kommer han att vara borta vilket betyder att min arbetsdag börjar klockan 3 varenda morgon. Lagom kul. Som tur är så tycker Kerry att jag absolut inte ska jobba över mina timmar (får max jobba 10 h/dag och 45h/vecka) så vi kommer ha lite olika släktingar som tar över när min arbetsdag är slut och Kerry inte har kommit hem än. Mina värdföräldrar är förresten otroligt duktiga på det, att följa au pair kontraktets regler, det uppskattar jag verkligen!

Denna vecka är Bridgett här, Johns syster. Har aldrig träffat henne förut men hon är megasnäll. Gravid är hon också (första bebisen!) vilket gör att hon ÄLSKAR att umgås med Avery. Skitbra för mig då jag slipper jobba...

Jobbet ja. Just nu är Avery inne i någon jag-vägrar-att-sova period. Hon sover inte. Inatt vaknade hon 3:45 och det tog mig en och en halv timme att få henne att somna om. Men mest av allt är det middag hon inte vill sova. Jag spenderar ungefär halva mina arbetsdagar med att försöka få henne att sova. Detta beteende har hållt på i en månad. Hur lång kan en "fas" vara egentligen? (hoppas verkligen att detta är en fas för jag orkar inte ha det såhär i 7 månader till). 

Vill vara arg på henne. Men det går inte. Hon är ju bara 7 månader och alldeles för söt.


Kommentarer
Postat av: julia

Skönt att du är tillbaka efter din semester (eller det är i alla fall roligt för mig som följer din blogg). Jag var barnvakt till en liten ettåring för några veckor sedan. Och då tänkte jag på dig! Jag var helt slut efter en kväll, trots att bebisen var jätte snäll och världens sötaste.Fattar inte hur du orkar! Och förresten så saknar jag dig massor!!

2011-07-08 @ 14:16:34
Postat av: Ellinor.

Julia! Vad fin du är. Vem var ettåringen? Visst är det tufft med småbarn! Men kul, det är nog därför jag orkar, det och att man lär sig och kommer in i det efter ett tag. Jag tar ju hand om skruttungen 5 dagar i veckan liksom!

2011-07-08 @ 16:56:35
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0