I'm halfway there!

Idag var det prick sex månader sedan mina fötter landade på amerikansk mark. Halva mitt år här är förbi och jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Tiden har gått sinnessjukt fort för det mesta och jag får nästan lite panik när jag tänker på att jag "bara" har sex månader kvar Dessutom säger folk att det andra halvåret går mycket snabbare än det första eftersom man inte behöver vänja sig vid allt nytt osv. Åh andra sidan har jag börjat sakna Sverige och svenska saker mer på sistone och då känns de där återstående sex månader som en evighet. 

Vet inte riktigt vad jag ville säga med detta mer än att jag är halvägs! Och det känns så himla, himla coolt och bra. Faktiskt.




Kommentarer
Postat av: Ida fra Stavanger

Hei Ellinor!

Jeg må bare si at du skriver fantastisk bra, og at det er en fryd å lese bloggen din. Jeg flytter snart til Frankrike for å være au pair, og har selv tenkt å skrive blogg. Du er herved offisielt min hovedinspirasjonskilde!



Lykke til med det siste halve året i USA,



Ida

2011-08-08 @ 18:53:40
Postat av: Linnéa

Hej Ellinor!

Har en liten fråga till dig. Jag såg el hörde någonstans att man var tvungen att ha en viss dokumenterad tid (200 timmar eller nåt?) tillsammans med barn för att få åka iväg så som du har gjort, är det sant? Skulle gärna vilja veta lite mer om det för är sugen på att göra samma sak som du. ;P



Kram

2011-08-08 @ 18:55:00
Postat av: Ellinor.

Ida!

Åh, vad glad jag blir (och känner mig lite cool för att jag dessutom förstår norska)! Vart i Frankrike ska du? Har en kompis som precis kommit hem efter ett år som Au Pair i Paris :) Kommer du ha någon blogg eller liknande när du är borta? Hoppas du får en superbra Au Pair-upplevelse!

KRAM

2011-08-08 @ 22:21:07
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Ellinor.

Linnéa!

Hej :) Jo, för att åka som Au Pair till USA behöver man minst 200 timmars barnerfarenhet (ska man ta hand om barn under 2 år behövs dessutom dessa 200 timmar vara ifrån just barn under 2 år). Cultural Care, som jag åkte med, räknar i princip vad som helst som erfarenhet. Jag samlande på mig mina timmar genom att endast sitta barnvakt. Men är man ledare för läger/barngrupper räknas sånt också. Vet många som tex praktiserar/jobbar på dagis och räknar de timmarna. För att organisationen sen ska få reda på hur många timmar du har, ber du den som är ansvarig för barnen att vara referens och intyga att du tagit hand om barnen de timmarna!



Hoppas du förstår :) KRAM

2011-08-08 @ 22:23:50
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Ida fra Stavanger

Jeg skal også til Paris faktisk. Ganske skummelt, men superspennende. Her er bloggadressen min: http://ruelechatelier.blogg.no/

Litt flaut (betyr pinsamt) å gi den til deg, siden jeg har hermet kraftig etter headeren din. Men nå vet du i hvert fall at du har en norsk fan :)

2011-08-08 @ 23:32:31
Postat av: Linnéa

Okej, tack så jättemkt! Superbra att veta! :) Får se vart det bär av mig. Fortsätter följa bloggen din sålänge! ;D Kram

2011-08-09 @ 15:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0