I'm obsessed with the mess that's America.

Anledningar till varför jag älskar och saknar USA:

- Människorna. Älskar folket. Majoriteten är trevliga, snälla och så otroligt hjälpsamma. Kan lätt stå och prata med någon random på stan i en kvart bara sådär.
- Att man äter ute på restaurang minst en gång i veckan. Oftast två eller tre. Och jag, älskar ju mat. Som ni alla vet.
- Frozen Yogurt. Glass fast ändå inte. Älskar denna geniala uppfinning.
- Capogiro. När vi ändå är inne på glass. VÄRLDENS bästa glass. Smakorgasm gånger 1000.
- Starbucks. Behöver jag ens nämna varför? /Kaffeberoende.
- New York. San Fransisco. Chicago. Miami. Alla härliga städer helt enkelt!
- Manhattan. För att den ön förtjänar en egen punkt.
- Shoppingen. Så mycket att välja mellan och älskar att affärerna stänger vid typ 9 på kvällen, varje dag.
- Att spontangå på bio. För en billig summa, dessutom.
- Engelskan. Så tråkigt att bara prata svenska hela tiden.
- Philadelphia. Mitt hem.
- Avery. Världens bästa bebis.
- Collegefester. De är bara för roliga.
- Alla skyskrapor/utsiktstorn. Var i Sverige kan man åka upp till 104'e våningen?
- Att man som svensk känner sig snygg hela tiden. Vill fortsätta få ett "hey beautiful" från random personer minst tre gånger per dag. Och sen så är modet bland amerikanarna inte alltid på topp...
- Känslan. Känslan av att bo i möjlighternas land. Obeskrivligt.

...och säkert en massa mer anledningar. Men det är sådana saker jag inte kan komma på för tillfället.

Och med denna lilla sammanfattning avslutar jag mitt bloggande på denna Au Pair blogg. Känner att det är lite på tiden. Nu kan ni istället följa mig här. Jag hoppas så innerligt att ni vill fortsätta följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0