chokladbollar. äntligen.

Hade chokladcravings igår och bakade därför chokladbollar. Svenska chokladbollar. För första gången sedan jag kom hem. Visst, jag bakade ju dem ibland (ganska ofta) i USA också, men det smakade liksom inte riktigt, riktigt likadant. PS. De blev hur goda som helst.
Socker och smör.

Fick röras ihop.

Jag behövde inte åka till IKEA för att hitta vaniljsocker, eller få det skickat till mig över atlanten. Det fanns liksom bara i skafferiet.

I med havregryn.

Var tvungen att förlytta mig till vardagsrummet för att mitt favoritprogram på TV började, Halv åtta hos mig. (jo, jag är seriös.)

Rullade. I kokos.


Sen var de färdiga!

Kommentarer
Postat av: Nina Irojiro

Alltså. Kokosbollar är verkligen bäst. Ogillar verkligen när man rullar dom i pärlsocker, det blir så sjukt sött. :(

2012-03-18 @ 10:58:56
URL: http://irojiro.blogg.se/
Postat av: cilla

åh vad gott! :D

2012-03-18 @ 16:50:19
URL: http://cillaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0