american museum of natural history.

Igår var jag som sagt i New York, alldeles själv. Det var svinigt kallt så jag bestämde mig (efter den stora datorbesvikelsen) att göra något vettigt med dagen och begav mig därför till gata 81 precis i utkanten av Central Park. Där ligger nämligen American museum of Natural History. Samma museum som är med i "Natt på museet"-filmerna. För er som är nördar. Kan tillägga att jag inte är det. Såg filmen av en slump första gången på TV för bara några veckor sedan.
American Museum Of Natural History.




Blev så himla tagen av miljöerna där alla uppstoppade djur befann sig. Så. Vackert.



Tittade sen på dinosaurier.


Och andra skelett.

Inspekterade rymden lite till sist.

And no, it never get's old. URANUS.

Min vikt (+ dator och kamera) på Mars. Uppenbarligen, eftersom det är i pounds...

När jag kom ut igen var det såhär mörkt och dags att ta tunnelbanan mot Midtown och bussen tillbaka till Philadelphia. Konstig dag.


Kommentarer
Postat av: Amanda

tusan vad fint det ser ut, nu vill jag dit ännu mer!

2012-01-19 @ 18:30:15
URL: http://amandyusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0