Aimee.

Idag trotsade jag min förkylning, huvudvärk och hosta och klev upp klockan 8. Gjorde mig iordning och tog buss nummer 43 längs Spring Garden bort till 21'st street. Till Mugshots. Till Aimee. En allra sista gång. Det gör så jävla ont, ska ni veta.

För Aimee jobbade sin sista dag igår och prick klockan 13:20 idag satte hon sig på ett flyg för att åka ner till Florida och möta sin mamma som hon ska resa runt med i två veckor. Sedan flyger Aimee hem. Hem till Australien.

Jag har haft så sjukt kul med Aimee under detta år. Aldrig någonsin trodde jag att jag kunde ha så mycket (och samtidigt så lite) gemensamt med någon från Australien. Vi har shoppat alldeles för mycket. Pratat alldeles för mycket om Harry Potter. Fikat alldeles för mycket. Druckit för många Cappuccinos. Ätit för mycket ute på restaurang. Brunchat för många tidiga mornar. Åkt på alldeles för många bussresor. Äventyrat. Inte alls alldeles för mycket utan alldeles, alldeles, lagom. Och jag både hatar och älskar att hon bor just i Australien. Hatar det för att det ligger alldeles för långt ifrån Sverige och för att det är himmelens dyrt att åka dit. Älskar det för att jag nu har världens bästa anledning att åka dit. Helst så fort som möjligt.
Aimee och jag i våras <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram från syster

2012-01-13 @ 21:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0