Vad man bl.a. hinner med i usa under ett år om man har tur.

Fick en kommentar om att lägga upp den slutgiltiga listan. Ärligt talat så talar inte denna lista så bra om just mig, då jag velat göra (och gjort) en massa andra saker som jag varit mer intresserad av än vissa punkter som står på listan. Men nåja, lite har jag ju i alla fall hunnit med under mitt år. Så här är den. Det i fetstil är alltså det jag gjort.


1. Åka upp i Empire State Building

 

2. Beställa det största som finns på McDonald's.

 

3. Se en kändis

 

4. Gå på en riktigt stor konsert (vet inte vad jag själv tänkte mig som stor, men såg ju Noel Gallagher och det var fullsatt och så otroligt braaaaaaa!)

 

5. Gå på hemmafest och bli bjuden på dricka ur röda plastmuggar

 

6. Titta på en amerikansk fotbollsmatch med hejande cheerleaders (nej, lade pengar på annat istället. Men såg basket och hockey och det är jag nöjd med.)

 

7. Äta på Cheescake Factory

8. Åka gul taxi i New York

9. Gå till kyrkan

10. Åka skridskor utanför Rockafeller Center (så. jävla. lång. kö. och. fett. dyrt.)

 

11. Besöka puben som HIMYM-puben är inspirerad av (varför stod denna ens med på listan? jag försökte aldrig ens gå dit.)

 

12. Fira Thanksgiving och äta så att min mage sprängs

 

13. Fira Halloween (hade ju min familj på besök då. Gjorde dock en Jack-o-lantern och gav godis till barn som knackade på dörren.)

 

14. Fira en riktig amerikansk jul

15. Besöka minst 5 delstater

 

16. Äta Frozen yogurt

17. Smaka peanutbutter-jelly-sandwich

18. Besök en riktig amerikansk håla i mitten av landet

 

19. Äta på ett ställe där inredningen är målad i pastellfärger och påminner om 50-talet.

 

20. Besöka campuset på någon av Ivy League skolorna

 

21. Uppleva New York i regn, utan paraply

 

22. Springa upp och ner i backarna i San Francisco

 

23. Rida western-ridning med cowboyhatt i Texas

 

24. Campa kring och paddla i Mississippi River

 

25. Prata svenska med någon ättling till en utvandrare i Minnesota. (Inte i just Minnesota dock, men tycker det räknas i alla fall.)

 

26. Vara sömnlös i Seattle

 

27. Se en show på Broadway

28. Slappa en eftermiddag i Central Park

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0