on the radio.

Idag när jag och Avery dansade loss till dålig radiomusik som vanligt, hör jag plötsligt hur jag liksom känner igen rösten på han (och hon) som sjunger. Alltså, inte att jag kände igen dem som att jag "hört den här låten förut", utan mer flashbackigt. Och mycket riktigt, när jag pausar i min piruett och ställer mig för att titta på TV'n (jag spelar radio i TV'n för då kan jag se vilken artist som spelas) är det Roxette. Blev glad. Hatar ju Roxette (vem tusan gillar Per Gessle egentligen?) men man kan ju inte annat än le och bli lite stolt när svensk musik spelas här borta.

Annars så är även Robyn megapoulär och även Lykke Li spelas lite här och där. Robyn hör jag typ alltid på mitt gym och Lykke Li i alla klädaffärer. Aimee är alltid så söt när vi går och strosar i en affär och Lykke Li börjar spelas; "Oh, that's the Swedish singer, right? And no, I'm not gonna try to pronounce her name today either..." Finis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0