9/11

Idag är det tio hela år sedan de där nedrans planen flög in i World Trade Center. Och Pentagon. Och kraschade i Pennsylvania. Nära 3000 människor miste livet. De har minnesstunder lite överallt och alla nyheter handlar idag om endast en sak. Fastän det är Söndag jobbar jag morgon och förmiddag idag. Kerry var tvungen att sända nyheter under morgonen och John måste stå upp för sitt land, i princip.

Även om jag hur gärna som helst hade velat åka upp och vara i New York idag ska jag inte klaga. Avery och jag har tittat på nyheter.  Det är en underlig känsla att vara just här, i landet där det hände, tio år efter. Alla sörjer. Alla politiska åsikter glöms bort och för en dag är alla endast amerikaner. Jag själv har aldrig känt mig så amerikansk som idag. För det gör så nedrans ont och det är så sjukt orättvist.

Dessutom är dagen för tio år sedan ett av mina starkaste barndomsminnen. Som att det hände igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0