studentföreningar, röda muggar, öl, campus, studenter, jelloshots och amerikaner.

Under Lördagen var jag på min allra första amerikanska collegefest. Så himla roligt. Allt var verkligen som på film. Det var min fina vän Amanda och jag som for dit. Hon känner nämligen en kille, vid namn Sam, som pluggar på Penn. Och han tyckte ju att vi absolut var tvungna att uppleva hur amerikaner festar. Och som de festar...

För ytterst få bilder kan ni titta in på Amandas blogg (klicka!), men kameran låg mest i väskan och vi satsade på att uppleva istället för att dokumentera. Och lite såhär var det i text;

Vi träffades först på campus i Sam's "korridorsrum" tillsammans med hans roomates och lite annat folk från korridoren. Där pratade vi, spelade svensk musik (alla tycker tydligen att Sverige är bäst på housemusik) och drack ur röda plastmuggar. Efter några timmars väntan var det tydligen dags att gå ut. Och inte gå ut till en nattklubb, för ingen som pluggar är ju riktigt 21. Nej, vårat mål var ett av fratshusen där det tydligen skulle vara en sjukt stor fest. Frats är förövrigt killarnas studentförening, motsvarigheten till tjejernas sorority. Och himmel, vilken fest. Det måste ha varit över 200 pers där. Det första vi ser när vi kommer in i trädgården är ett bord fullt av jelloshots! Det var ju bara tvunget att prövas, gott var det också, smakade godis. Sen studsar det fram två svinfulla tjejer med någon jäkla spritflaska (har ingen aning om vad det var) och rent ut sagt häller ner innehållet i halsen på mig, Amanda och Sam. Efter det gick vi runt i folkvimlet ett tag, hälsade på folk, drack öl (om man inte gillar öl är man typ körd på dessa fester, finns liksom inget annat att bli full på om man inte tar med sig eget) ur världens största glas från beercags. Sen helt plötsligt ropar Sam att vi ska stjälpa i oss ölen fort som satan och springa ut. The cops are coming! Alltså, fatta, polisen stormade typ huset (som på film!) och eftersom alla är minderåriga får vi ju egentligen inte dricka... Så alla for ut, för att sedan gå några hus bort till nästa frat där festen liksom fortsatte. Även här drack vi alldeles för mycket öl, pratade med folk och dansade. Tills... polisen kom igen. Då for alla (japp, alla 200 pers) vidare till nästa frat och så fortsatte återigen festen på ett annat ställe. Själva festandet är så sjukt, men kul. ALLA dricker sig svinfulla (även jag och Amanda kan tiläggas), för drickat är ju gratis (det står fratshusen för). Och ALLA är dessutom så himla trevliga och roliga att prata med.

När vi kände oss klara (eller, eh, när någon bara vandrade iväg typ) gick vi tillbaka till campus och sov där. I 3 timmar. Idag är jag så sinnessjukt bakis. Dessutom gör min nacke ont, jag måste ha sovit helt knasigt (eller gjort något annat knasigt i dimman), så jag har i princip legat i sängen hela dagen. Och det ska jag fortsätta med. Men åh vilken kväll det var.

Behöver jag ens nämna att jag vill plugga i USA?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Du skriver så sjukt bra!!! Haha åh vad kul att läsa om allt, hade glömt det där med spriten i början!

2011-10-17 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0