Tristess.

Efter lite mer än ett dygn hemma är jag i princip redan uttråkad. Vill. Ha. Miami. Har dock sovit och tänkt mycket, kommit fram till saker. Förlängning, ska jag vara ärlig så lockar det inte lika mycket längre. För hur mycket jag än älskar USA så måste jag jobba här. Jobba och vara minderårig. Inte kunna gå ut. Inte kunna göra vad man vill, när man vill. Under min hemskt fina och underbara semestervecka i Miami kunde jag verkligen vara mig själv. Jag kunde vara 20 år. Inte 15, som det oftast känns som att man är här. Visst har jag frihet men det är inte riktigt på samma sätt.

Men sen är det ju detta land. Och alla dessa bra människor jag träffar här. Igår hade jag taco- och vinkväll med Amanda och en ny tjej, Rebecca. Idag ska jag ta mig ner till stan och ikväll kanske, kanske jag ska på en collegefest. Imorgon vankas förmodligen New York. Jag flänger och far. Och jag älskar det. USA är ju så grymt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0