Key West.

Slänger upp lite Söndagsbilder från Miami. Förlåt för att det bara blir gamla semesterbilder på bloggen nuförtiden, men jag vet (hoppas? tror?) att ni vill se dem. Dessutom händer inget spännande alls i mitt liv för tillfället, jag jobbar minst 10 timmar varje dag och när jag är ledig sover jag.

Hur som helst. På Söndagen i Miami gick vi upp supertidigt för att åka en fyra timmar lång bussresa söderut. Vi passerade alla Florida-Keys öar (ett gäng öar som är ihopkopplade med broar så att man kan åka bil genom alla) och stannade vid den sista. Då befann vi oss på/i Key West som är USA's allra sydligaste punkt. Jag har nu alltså varit allra, allra längst ner i USA.


Andrea. Vi stannade under bussresan för en välförtjänt Starbucksfrukost.


Vi gjorde ett till stopp och tog lite kort. Vem vill bada? (Notera att jag har på mig FLIP-FLOP. Köpte ett par för första gången på typ 8 år. De var så himla sköna?! Mina nya favoritskor.)


Sen var vi framme i Key West och Veronica posade med en kameraman.






Vi gick runt några timmar och tittade in staden. Så himla söt! Och ja, vi svettades ihjäl också. Det var så sjukt varmt.



Sen blev jag såhär glad för helt plötsligt befann jag och Andrea oss på en båt som åkte rakt ut i Karibien. Typ.

Vi skulle nämligen snorkla vid ett korallrev! Här är Andrea.


Här är jag mitt uppe i snorklingen. Mamma - vattnet var förresten så himla varmt att det typ inte ens svalkade när man var i.

Andrea + en sån båt vi åkte ut med.

Såhär glad var jag efteråt!! (Lite ledsen för att det var över dock).

Ledsenheten gick dock över rätt fort när jag och Andrea upptäckte att det serverades gratis Margaritas på vägen tillbaka till Key West! Vi är ju dock inte 21. Men vi flirtade lite med killarna ombord och sa att vi visst hade glömt våra leg. Eh. He. (De var supergoda).

Väl tillbaka åt vi Key Lime Pie som tydligen är känt för dessa öar. Hade jag totalmissat men tack och lov att Andrea hade koll för herregud vad gott det var.

Andrea, jag och Veronica. Vi avslutade våran tripp med att ta den turistigaste bilden av de alla. Såklart vid the Southernmost point. USA's allra sydligaste spets :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0