Thanksgiving.

Ett ord; mätt. Nej, förresten; spyfärdig. Har ätit så otroligt mycket mat att jag misstänker att min mage kommer sprängas under natten. Thanksgiving blev en fin dag. Jag och Avery började dagen med att vandra bort till the Art Museum där vi träffade Aimee och tittade på slutet av Thanksgiving Day-paraden. Sedan tillbaka hem för att leka lite och möta upp Averys mormor som ska bo här några dagar. Sedan, mina kära vänner, började jag tillaga mitt livs första kalkon. Aimee dök upp efter ett tag och vi fortsatte laga resten av maten. Under kvällen åt vi en thanksgivingmiddag på tu man hand, hon och jag. Så fint. Och så gott. Maten bestod av kalkon, mashed potatoes, gröna bönor, rostade grönsaker och sweet potatoes.
Nu peppar jag 4 timmars sömn inför Black Friday imorgon!

Avery och Aimee i väntan på paraden.

Ett höstigt Philly med the Art Museum i bakgrunden.

Santa!

<3

Aimee lagar middag. Hon var helt awesome i köket!

Lekpaus i väntan på maten.


Och så blev kalkonen färdig och jag var såhär stolt och nöjd!!

Mat!

Avery hade sin egna variant av Thanksgivingmiddagen.

Vi drack vatten ur vinglas för att liva upp stämningen. Jag jobbade ju...

Mumma. (Mashed potatoes, green beens, roasted veggies + sweet potato and turkey!)

Aimee tröttnade på all amerikansk gravy och körde på ketchup efter ett tag.

Till efterrätt hade Aimee bakat världens godaste Pumpkin pie! DOG av smaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0