november brukar ju betyda höst men här kan man fortfarande sitta i bara klänning på uteserveringar och äta glass.



Igår var en sån himla härlig dag! Jag vaknade hos Amanda efter en natt utan några mardrömmar!! Inte för att jag brukar ha mardrömmar, men vi tittade på Black Swan på Måndagskvällen innan vi somnade och jag är ju så sjukt lättskrämd... Otroligt fin film förövrigt. Jag åkte hem rätt fort efter uppvaknandet för jag var skulle hem för att diskutera hemresedatum med John och Kerry. Jo, jag kommer hem. Än vet jag inte exakt när, ska planera lite för min resemånad och så.

Efter ytterligare någon timme mötte jag upp Amanda downtown och vi gick för att möta Marie! Åh, fina, fina Marie. Hon är en Au Pair från tyskland som jag inte har träffat på mer än två månader. Helt sjukt hur olika scheman och hur upptagna vi har varit. Hade i alla fall en alldeles ypperlig dag med flickorna. Vi gick runt i University City (och tittade på snygga collegefolk), åt på en himla cool restaurang som min värdmamma rekomenderade och åt glass på Capogiro. Jag åt smaker av kiwi och mörk choklad. Deras choklas är to die for. Verkligen. Önskar att jag kunde skicka lite med posten till Sverige. Bästa glassen. Vi satt utomhus och jag lät min kavaj hänga på stolsryggen för åh tusan vad solen värmde skönt! Måste varit minst tjugo grader igår. Love it.

Sen åkte jag hem och jobbade några timmar. Avery var lugn och bra så det var helt okej. Nu ska jag springa och jobba igen, vilket också känns helt okej för jag har haft en väldigt bra morgon. Vaknade utvilad, gick en powerwalk i en timme, åt mumsig frukost, tittade på Gossip Girl och plockade i mitt rum. November kanske inte är så farligt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0