I'm coming home!

En timme och några knapptryckningar senare var det gjort. Jag har begärt mitt flyg hem. Hem till Sverige. Nyköping. Vet inte riktigt hur det är meningen att jag ska känna, men det känns mest bara tomt. Tomt och konstigt. Hur tusan ska lilla Nyköping någonsin duga för mig igen? Men jag ska bita ihop och se till att det duger, under några veckor i alla fall. Sedan vill jag ut på nya äventyr, känner jag.

Så varför stannar jag inte och förlänger då? Jag vägde denna fråga i nästan två månader. Fram och tillbaka, fram igen. Och sedan tillbaka en allra sista gång. Hur mycket jag än älskar USA, hur många fina, underbara människor jag än har vid min sida här, så känner jag mig klar. Klar med att vara Au Pair. Om jag kunde stanna här ett år till och bara ha semester eller plugga, då skulle jag inte tveka en sekund. Men att vara Au Pair är ett jobb. Ett otroligt mycket mer ansträngande jobb än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag är dock mer än överlycklig för att jag valde att åka. Detta året har varit ett av de bästa i mitt liv. Om inte det allra bästa.

Jag kommer hem. Snart. Mycket tidigare än vad jag själv hade planerat, faktiskt. Jag ska nämligen inte utnyttja min sista månad till att resa. Mitt visum gäller ju ända till den 7e Mars, en hel månad efter att jag slutat jobba. Är jag dum i huvudet som inte bara reser runt i landet som jag älskar i en hel månad? Nej, faktiskt inte. För redan den 16e Februari har jag ett flyg som avgår från Stockholm och tar mig till Dubai. Har turen att ha en far som fyller 50 och som ville bjuda sina kära barn på en resa. Och det vill jag ju inte missa. USA kommer finnas kvar, hoppas jag. Lite semester ska jag dock ha innan jag tar mig över Atlanten. Den 6e Februari flyger jag till San Fransisco för att kolla in staden i några dagar. San Fransisco var ju den staden jag så himla gärna ville se här borta, så jag kände att jag var tvungen att boka en resa. Jag flyger tillbaka till Philadelphia från San Fransisco för att säga ett ordentligt hejdå till min otroligt, fina, fina värdfamilj. Sedan väntar mitt flyg till Sverige på mig någon eller några dagar efteråt. Jag har nämligen inget exakt datum än, Cultural Care bokar flyget åt mig, och jag har endast önskat ett datum. Kan hända att jag får flyga någon dag innan eller efter det önskade datumet. Så jag nämner inget än, blir bara rörigt om det blir ändrat.

PUSS på er. Ni är saknade där hemma.

Kommentarer
Postat av: julia

åh blir så glad över att du kommer hem!! :D

2011-11-20 @ 20:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0