apple core/äppelskrutt

En tisdag som börjar bra men som jag bara blir mer och mer irriterad och less på. Jag vaknade upp hos finaste Amanda, vi låg i sängen så länge vi kunde och gick sedan ut för att äta supergoda pannkakor till frukost! Då överraskade hon mig också med bästa presenten! Sminkborstar från Ecotools, så himla bra. Har velat ha dem ett tag nu men inte hunnit köpa dem än, och nu fick jag värsta bra kitet. Blev så glad!

Efter frukosten gick vi vidare mot Apple butiken här i stan (det började förövrigt regna då och har regnat sedan dess). Jag pillade lite på en Mac Book och ställde frågor. Jag vet nämligen att det SKA gå att köpa en Mac Book här med svenskt tangentbord, men hon som "hjälpte" mig i butiken var omöjlig och rekomenderade att jag ringde Apple istället. Sagt och gjort. Bara det att jag fått ringa runt som en galning hela dagen. Ingenstans verkar de fatta att det går att byta ut det amerikanska tangentbordet mot ett svenskt. Och ändå vet jag flera som har gjort just detta. Blir galen. Mille, min vän från Danmark, tipsade mig om Apple butiken ute i Ardmore, där hon fick ett danskt tangentbord installerat för ett tag sedan. Men när jag ringde dit fick jag återigen höra att det inte kunde fixas. Ska dock åka dit efter att jag kommit hem från San Diego, för jag ska ha mitt svenska tangentbord! Blir bara så omständigt annars...

Har också försökt få bukt på den där L.A-resan i helgen. Jag har varken bokat buss eller hostel. Och det verkar omöjligt att ta sig runt i staden (som är lika stor som hela Skåne) utan bil. Nåja, de allra turistigaste sakerna ska jag nog kunna ta mig till, hoppas jag.

Avery sover middag och jag ska försöka mig på att börja packa. Planet går imorgon vid lunch. Datorn tar jag med mig som lite fint resesällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0