fit.

Jaha. Idag hade jag planerat att återigen gå på zumba, som jag för övrigt verkligen har fastnat för! Det är så himla kul även fast jag inte direkt fattar alla rörelser och ibland är min koordination lite hej och hå. Men det funkar. Som min instruktör säger: "If you don't know the movements, just shake your ass". Men till min stora förskräckelse var Zumban inställd idag. Typsikt! Vi som skulle gå på det fick istället alternativet att delta på en WeFit class. En slags cirkelträning i grupp där tränaren (som för övrigt kallas Master Tyler) är sjukt peppande (jobbig) och skriker och pushar på alla hela tiden. Jag har sett dessa klasser lite på avstånd när jag varit på gymmet förut och tänkt att "herregud, vilken tur att jag inte gör det där". Jag kanske ska tillägga att det bara är tjejer som deltar, fast tror att killar också kan göra detta. Hur som helst så bestämde jag mig i alla fall för att prova idag! Och ja, det var hårt. Jag lär ha träningsverk imorgon. Men jag hade förväntat mig att det skulle vara hårdare. Vi sprang först en liten runda som uppvärmning utomhus och jag märkte då genast att jag var en av de fitaste (älskar att försvenska ord) i gruppen. Jag och typ 4 tjejer till var tränade och tog verkligen i under uppvärmingen (inte för att man ska ta i, men de fanns de som gick när vi skulle springa osv) och på de olika stationerna under passet. Resten (som behövde träningen) var lite halvlata och sådär...

Hur som helst. Vill så gärna göra detta igen! Det var så himla, himla kul! Världens boost för egot blev det också eftersom jag var så himla bra! Men det är sjukt dyrt och lever man på en au pair-lön kan man inte hålla på att lyxträna. Åh. Men ska nog unna mig detta lite då och då...



Kommentarer
Postat av: Veronika-au pair i New York

Hej! Hittade nyss din blogg på CCs hemsida. Tänkte höra hur du tycker att det är att ta hand om en liten bebis? Jag är matchad med en familj (för mitt förlängningsår) som får en bebis i augusti, då jag skulle åka till dem.. Hur gammal var din tjej när du kom? :)

2011-05-26 @ 21:50:26
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0