the basketball game.

Igår var jag på min allra första basketmatch! Philadelphia 76ers spelade mot Sacramento Kings. Anledningen till att jag i första hand gick på matchen var för att det var ett Au Pair-möte, men det gjorde ju inte saken sämre. 

Alltså åh vad basket i USA måste upplevas! ALLA klyschor fanns där; cheerleaders, otroligt långa basketspelare, amerikansk nationalsång innan matchen, gubbar som går fram till en och säljer popcorn, glass, cotton candy osv (så att man slipper resa sig och missa lite av matchen), och framförallt knäppa saker som visades på tv-skärmen. Matchen började t.ex med ett filminslag av lättklädda damer i Sixerskläder, de berättade att det inte var tillåtet att svära, vara ohyfsad och så. Dom hade också Make som noise varenda gång något av lagen tog time out (vilket var hela tiden, matchen höll på i 3 timmar!), vilket resluterade i att hela arenan skrek så att jag trodde att mina trumhinnor skulle sprängas. Men det var kul. Kiss cam var också något som verkade populärt, kameramannen filmade då olika par runt om i arenan och när man blev filmad skulle man helt enkelt kyssas. Inför några tusen människor. Amerikanare gör då vad som helst för lite uppmärksamhet...

Matchen slutade i alla fall efter förlängning med att 76ers förlorade... Det var lite tråkigt eftersom att Sacramento Kings tydligen är ett sämre lag i vanliga fall. Något som jag dock blev chockad av under matchen var hur otroligt mycket publiken buade åt motståndarlaget. Helt öppet och utan ånger. Jag tyckte så himla synd om dom ibland.


Nationalsång. Aimee och jag kände oss lite som förädare...



Kiss cam! Haha, ibland filmade kamermannen personer som inte ens var ett par...


Här ser Sixers till att poängen blir lika sekunden innan matchen skulle varit slut! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0