and it's raining out the window and today it looks like night.

Idag regnar det och är kallt som tusan. Jag vill helst av allt ligga under en filt, äta choklad och dricka te hela dagen. Men var det inte så att jag måste gå till banken, till biblioteket och skaffa medlemskap på ett gym? Jo. Men jag tror nog att jag ska skjuta upp det till imorgon... Tror det skulle bli bättre väder då!

Avery har för övrigt varit ett monster idag när det gäller ätandet. Inte det att hon inte vill ta flaskan, men hon har liksom puttat bort den från munnen hela tiden med sina händer. Och saken är den att hon inte gör detta avsiktligt, det är hon för liten för. Men det är inte desto mindre irriterande för mig. Så varje gång flaskan helt plötsligt försvinner från hennes mun börjar hon gråta för att hon fortfarande är hungrig. Annars har hon varit glad och sovit bra!  

Jag har också tvättat två maskiner av mina egna kläder idag! Inte ofta det händer! För det första så är jag rädd att kläderna ska krympa (usa har sjukt konstiga tvättmaskiner och ställer inte in grader) För det andra så drar jag mig för att tvätta för att jag inte riktigt vet vilka färger man kan tvätta med vilka.. ehe. (Mamma; HJÄLP!) Dock har jag inte lyckats krympa eller missfärga något än! Och juste, en sak till. Min värdfamilj äger inget tvättställ så vi torktumlar allt (torktumlare=krympmaskin). Hittills har det i för sig gått bra med den också. Men vissa av mina kläder kan inte torktumlas vilket har resulterat i att det då och då hänger lite klänningar i mitt fönster. Måste se intressant ut. 

Ikväll ska jag ge mig ut i regnvädret för att ta en fika med Aimee!


Saknar Norge och Stavanger. Staden där det inte gör ett enda dugg om det regnar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Ellinor! :)

Såg precis din kommentar på min blogg, kul att någon kommenterar! :) Har faktiskt funderat på en helg till Pennsylvania nån gång under årets gång. Blir det av så bokar jag in dig som guide då, haha! (;

Kram!

2011-03-24 @ 03:26:25
URL: http://snndra.blogspot.com
Postat av: lina

tvätta svart och typ mörkblått ihop.



grå och vit tillsammans



rosa brukar jag tvätta med svart men vet inte om det är så bra. rött lika så.



hoppas mamma komenterar så man får se vad man gjort galet =)

kram

2011-03-24 @ 07:15:16
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/
Postat av: mamma

Ang. tvätt! Vitt,grått,ljusblått,ljusrosa ihop. Alltså alla ljusa färger. Svart,mörkblått,lila o brunt tillsammans. Fina klänningar,kjolar o annat tvättas för sig. Lakan o handukar kan tvättas med ljus tvätt om de är det.Hoppas allt är bra, länge sedan vi hördes på skype! Kram o puss!!:)

2011-03-25 @ 22:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0