Det här med ost...

Något jag redan saknar från Sverige (förutom alla fina människor) är osthyvlar. Jag är visseligen inte en huge ostmänniska, men en tunn skiva på frukostmackan är ju inte fel. Att äta t.ex ostkuber i en sallad står jag däremot gärna över! 

Problemet här i USA är ju då att det inte finns osthyvlar. Eller jo, på IKEA. Men det hjälper inte så jättemycket eftersom det knappt finns ost i bit att köpa. Det jag kan äta här är alltså färdigskurna ostskivor direkt från affären som är alldeles för tjocka. Fy tusan! 

Osthyveln är helt enkelt en av världens bästa uppfinningar.




Kommentarer
Postat av: Josefine

KUNDE INTE SAGT DET BÄTTRE SJÄLV ;)

2011-03-03 @ 11:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0