Weekend course.

Tror jag snart vinner pris för sämsta bloggen, eller något i stil med det i alla fall. Uppdateringarna här sker inte alltför ofta nuförtiden. Istället har jag fullt upp med annat förstår ni.

I helgen åkte jag, tillsammans med Emilia, till Maryland och hamnade på ett college lite utanför Baltimore. En weekend kurs stod på schemat så att vi skulle få lite av våra credits gjorda. Det var vi och ungefär 100 till Au Pairer, mest från Pennsylvania, Maryland, New Jersey och Delawere, typ. Tyvärr så skulle de allra flesta jag träffade åka hem snart eller i slutet av sommaren, då det är vanligast att man fixar de där creditsen i slutet av sitt år då man liksom inte "orkar göra dem tidigare". Från början var även detta min tanke, men Emilia (som åker hem i sommar) ville inte åka iväg själv och jag kunde ju lika gärna fixa mina credits nu på en gång istället. 

Temat för denna weekend kurs var i alla fall Child Development and American Government. Innan kursen började hade vi fått välja alla lektioner man ville gå på, sammanlagt var det 7 olika lektioner som vi plöjde igenom under Lördagen och Söndagen. Inte speciellt jobbigt faktiskt, när man varken har prov eller läxa i något av ämnena och i princip kan sova under lektionerna... Detta gjorde dock inte jag, då jag hade en del intressanta lektioner, nämligen;
Stress Management = Vi lärde oss vad stress är, att hantera det osv. Rätt basic men ändå en bra kurs.
American Politics = Vi gick igenom stora skillnader mellan Republikaner och Demokrater. Fick också göra ett "minitest" för att se vad vi själva var. 
Psychology: Setting Boundaries & Psychology: Personality Types and Relationships = Två psykologikurser som var skitroliga. Vi hade jättemycket praktiskt.
Art Expression: Picasso = Lektionen bestod av en kort presentation om vem Picasso var och sen fick vi måla med kritor i 3 timmar.
Caring for Infants and Toddlers = Okej. Denna lektion handlade om hur man startar ett dagis, typ. Inte vad jag (och alla andra som hade valt kursen) trodde att den skulle handla om direkt. Läraren var sämst och jag tror jag somnade.
Idioms = Vi lärde oss olika amerikanska idiom och fick i slutet använda dem och skriva en saga. 

Som ni förstår har jag pluggat extremt hårt i helgen. Mellan lektionerna fick vi också hur mycket kakor, godis och muffins som helst. Så ja, det är vad jag har levt på de senaste dagarna. Det och glassen som fanns till efterrätt till varje måltid. Och jo, vi fick mat också. Bra mat till och med. Den åt jag också, lite grann. Men kakor är ju godare liksom. 


Fina Emilia på tågstationen, som låg mitt ute i skogen, i Baltimore.

American Politics.

Min FINA Picasso målning. Wow alltså, att jag aldrig insett vilken talang jag är!

Resten av folks målningar + finfin lärare.



Kommentarer
Postat av: FRIDA

ÅH, vilka roliga lektioner! (: Du får berätta mer på skype någon gång!

2011-06-14 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0