Vermont.

Jag lever. Såklart. (okej, ska sluta skämta om döden nu, John är nämligen på begravning i detta nu). I tisdags efter att jag slutat jobba packade jag en resväska full med kläder snabbt som attan. Har aldrig packat så fort i hela mitt liv. Ni som känner mig vet att det här med packning är heligt för mig Det tar mig vanligtvis minst 2 dagar att packa för en ynka weekendresa. Och om någon rör min resväska ligger denna person väldigt illa till, ungefär.

När väskan var färdigpackad mosade jag in den i den redan fullproppade bilen och sedan for jag och min värdfamilj, inklusive hundarna, upstate mot New York. Staten (det är inte bara en stad!) New York är bland det vackraste jag sett, det var så underbart att åka igenom. Träd och skog överallt. Stora, gamla skogar. Frisk luft och inga storsstadsavgaser. Efter ett antal timmar var vi framme hos John's kompis där vi skulle bo för natten. Jag fick äran att sova i en av småtjejernas rum (som var så prinsessigt att jag dog lite, på ett dåligt sätt alltså) och vaknade morgonen efter av barnsröster utanför dörren som frågar sin mamma om den där Ellie inte är deras nya lillasyster (de hade inte sett mig än för vi anlände sent på kvällen när de sov). När jag väl klev ut från sovrummet verkade de dock inte besvikna över att istället för att få en bebis, ha fått en lekkompis. Flickorna var dessutom så himla söta, Madelyn 5 år och JC 3 år. Så morgonen spenderades med att leka samtidigt som jag jobbade och tog hand om Avery. Sedan for vi vidare för frukost och jag dog återigen lite granna när JC blygt frågar; "Do you wanna ride in our car Ellie?" Och Madelyn fortsätter; "Yeah, you can ride with us!" Åh. Krossade dock deras hjärtan lite eftersom att jag var tvungen att tacka nej till erbjudandet, vi hade ju en egen bil. 

Efter frukosten sa vi hejdå och jag och min värdfamilj fortsatte vårat äventyr och anlände under eftermiddagen till vårat mål - Vermont, och staden Colchester. Där bor nämligen Johns föräldrar under sommaren (resten av året bor de i Florida). Och det är i Colchester jag har befunnit mig den senaste veckan, och haft semester. Ytterst, ytterst lite har jag jobbat vilket har varit underbart. Jag har sovit ut. Jag har läst Harry P i timmar. Jag har solat. Jag har badat. Gått promenader. Åkt båt och bränt hela min rygg. Jag har vilat. 

Veckan var så himla, himla fin och bra. Dagarna smälte ihop lite eftersom vi mest latade oss men lite spännade saker som hände var i alla fall;

Vi gungade Avery och badade henne i den stora poolen och hon älskade det. Log och skrattade hela tiden. Söta unge.
Fick träffa John's pappa. Han är väldigt speciell, är det minsta jag kan säga. Eller, han sa att han gillade mig och det var väl tur det för de han inte gillade uttryckte han väldigt starka ord mot. Haha.
Var på drive in bio. Det var så himla häftigt. Jag ville se Cars 2 men Kerry och John ville hellre se Hangover 2. Den var, sämre än ettan. Ettan är inte bra.
Båtturen på Lake Champlain (trodde den hette Champange först och blev lite besviken). Megastor sjö som påminde om Nyköpings skärgård, om man räknar bort bergen runt omkring sjön. Så vackert och härligt! 
Fick se John utöva en Heimlich manöver på Kerry. Seriöst. Var i chock. Min värdmamma äter alltid rekordsnabbt och sätter allt i halsen. Detta var tydligen inte första gången det hände heller. 
Grillade Smore's! Älskar'e. Så himla gott och Amerikanskt. För er som ej vet; Smore's är kex med smält choklad och grillade marshmallows emellan. Man dör lite för att det är så gott. John tyckte att Sverige låg lite efter eftersom att vi endast brukar grilla marshmallows och inte ha kex och choklad till. Blev efter en grillad marshmallow utsedd till marshmallowsgrillmästare av John, vilket han sedan tog tillbaka då jag lyckades sätta eld på 3 stycken på raken.
Firade 4th of July. Fint. Massor med fyrverkerier. Wow. 
Smakade Fried Dough (typ friterad deg..). Typsikt amerikanskt. Så himla gott, speciellt med kanel på!

I måndags åkte vi sedan hem igen. Jag ville bara tillbaka. Vermont var så himla fint och påminde väldigt mycket om Sverige i naturen och klimatet. Ingen nedrans luftfuktighet alltså. Bara sommarvärme. 

Sverige på sommaren alltså. Det är svårslaget.


Avery.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0