mumford and sons, central park and just lovely new york.

Vaknade på Söndagsmorgonen med Nathalie. Vi for upp. Klädde på oss och skyndade till bussen som skulle ta oss till New York! Det blir mycket hängande där nuförtiden, men den staden är bara oslagbar. När vi var framme köpe vi kaffe på Starbucks (som vanligt) och satte oss utanför Madison Square Garden och väntade på Agust! Agust är en himla fin person som Nathalie träffade när hon var på au pair skolan för nästan ett år sen. På midsommarpartyt stötte vi återigen på honom och bestämde oss för att ses igen, helt enkelt! 

Under dagen hann vi med att v
andra en snabbis på Brooklyn Bridge, höra Agust sjunga Helan går inför hur-många-amerikaner-som-helst, åka båt ut till Frihetsgudinnan och hänga lite i midtown. Vid 3-tiden sa Nathalie hej så länge till Agust och mig, hon skulle nämligen gå på Broadway och se Lejonkungen! När hon var och roade sig passade jag och Agust på att vandra till m&m-butiken, köpa svenskt snus och stoppa mat i magen. Vi vandrade sedan upp 5th Avenue och upp till Central Park. Där låg vi i gräset och lyssnade på Muse och Mumford & Sons i vad som kändes som timmar. Så himla underbart. Framåt kvällen kom Nathalie och joinade oss igen, och inte alltför länge efter det var hon och jag tvungna att ta bussen tillbaka till Philadelphia igen. Så himla sorgligt. 

Och ja, mina kamerabatterier dog under besöket till frihetsgudinnan, så där slutar alla bilder...


Busspepp!

Agust och Nathalie på Brooklyn Bridge.

Brooklyn Bridge.



Sjukt avslappnad Agust och sjukt stel jag. Var livrädd för att trilla baklänges... Varför var han inte rädd?!




Nathalie, Statue of Libery och jag.

New York, New York. Hur ska jag någonsin kunna åka långt ifrån den staden?


Kommentarer
Postat av: bella

underbart!!!:)

2011-07-28 @ 22:40:47
URL: http://belladavis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0