Move dust through the light.

Blev en middag med Aimee både igår och idag. Fint. Ikväll åt vi italienskt på en mysig liten resturang och fastän vi proppmätta rullade därifrån var vi bara tvungna att köpa lite glass och water ice efteråt. Ikväll har vi vandrat runt i alla mysiga småshoppar i Northern Liberties, där jag bor. Och tittat på Phillies mot Mets (baseball) på en storskärm och suckat över fint brudpar med ett tiotal brudtärnor. Sedan vaxade Aimee ögonbrynen på ett spaställe och jag tittade förskräckt på. Hur vågar hon? På stället där hon gjorde det hade de dock något som hette "Swedish massage". Jag frågade såklart vad det var för något och förklarade att jag nämligen var från Sverige. Men tydligen var det bara som vanlig massage, knåda axlar osv. Inte heller kunde de förklara varför det hette just "Swedish massage". Knäppt. 

Nu sitter jag och väntar på att Nathalie ska trilla innanför dörren. Hon ska sova här för imorgon åker vi tidigt, tidigt mot Atlantic City för att gå strandpromenad, äta gott och förhoppningsvis bada i havet! Veronica och Anna, en tysk au pair, hänger också med. Kul ska vi ha! På Söndag far jag och Nathalie återigen mot New York för att inspektera Brooklyn och Frihetsgudinnan lite. Fullproppad helg.

Och jag undrar när jag ska ha tid att sova? Lider av sjukt mycket sömnbrist. Nåja, jag upplever ju i alla fall.


Sötaste örhängena jag hittade i en liten butik idag. De var ju bara tvungna att följa med mig hem.


Kommentarer
Postat av: julia

När jag gick min utbildning så fick vi lära oss att "vanlig" masssage faktiskt heter svenska massage. Lite knasgit faktiskt :)

2011-07-17 @ 00:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0