go big. go six flags.

Jag har varit på ett av USA's största nöjesfält, Six Flags! Är fortfarande lyrisk, har åkt några av världens största bergochdalbanor och var inte ett dugg rädd. Är sjukt förvånad själv. Sju modiga tjejer var vi som åkte dit en alldeles för varm dag. Fyra från Sverige, en dansk, en tysk och en italienska. Världens högsta bergochdalbana; Kingda Ka, fanns också på stället, dock fegade jag ut på den... Men några av de andra tjejerna åkte den. Men de andra bergochdalbanorna var inte fy skam de heller, jag har bla. åkt en som man står upp i och en som man ligger ner i, så att det känns som att man störtar ner mot marken hela tiden. Häftigt. Och ja, i ungefär varenda bergochdalbana är det minst två loopar. Härmed kommer jag aldrig ens få fjärilar i magen av varken Kanonen eller Balder.

Återigen, USA gör mig lite modigare. 

Här nedan följer ett antal fint googlade bilder på några av bergochdalbanorna vi så modigt åkte.

Kingda Ka, 139 meter hög och därmed världens högsta. Den enda jag inte åkte...

Bizarro. Har flest inversioner (loopar etc) av alla bergochdalbanor i parken. Denna var superkul!


Green Lantern. Bergochdalbana som man står upp i! Knäppt. Men det gjorde sjukt ont i benen under åkturen, trodde någon sena i knävecket skulle gå av?!

El toro. Helt byggd i trä och första nedförsbacken lutar 76 grader. Men kändes som 90.

Nitro. Allas favorit! Sjukt lång och man känner sig tyngdlös mest hela tiden. Awesome.

Superman. Man ligger ner när man åker (flyger som superman). Sjukt härlig känsla, men lite störande att man inte såg i vilken riktning man åkte. 

De stora bergochdalbanorna sett från sidan.


Kommentarer
Postat av: mamma

Fy fasen vilka banor! Hur vågade du!! Jag hade dött tror jag!!! Puss o kram

2011-07-27 @ 23:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0