4th of July men mestadels bara en himla massa fyrverkerier.

I måndags var det 4th of July här i staterna. Amerikas födelsedag skulle man kunna säga! Tyvärr spenderades dagen med att bila hem ifrån Vermont och när vi väl var hemma jobbade jag eftersom John och Kerry hade fullt upp med annat. När det blev kväll tog jag mig i alla fall i kragen och åkte ner till the Art museum för att titta på fyrverkerierna. Tanken var att jag skulle möte upp Veronica och några fler men det var så sjukt mycket folk att vi aldrig hittade varandra. Stämningen var i alla fall fin och glad. Tänk Nyköpings karneval kombinerat med nyårsafton gånger tusen, ungefär. Hur som helst, jag såg fyrverkerierna på avstånd och sedan tog jag en taxi hem och somnade så fort jag la huvudet på kudden. 

Men jag firade bättre dagen innan uppe i Vermont. Då tog John och Kerry mig till Burlington där vi tittade på världens finaste fyrverkerishow som varade i en halvtimme. Åh. Såhär såg det ut lite då, i alla fall:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0