check!

Framåt, framåt, framåt är vad det går. Igår inhandlades en resväska och vakuumpåsar. Idag ska jag hämta ut ett intyg för en medicin av min läkare och sen tänkte jag ta en liten paus och vila i helgen. Fast juste, efter att jag fyllt i ansökan om visumet. Och den ansökan har jag hört skräckhistorier om, så jag har dragit lite på att sätta mig med den, men nu måste jag!
Här är förresten en liten checklista jag skrev ihop för att ha koll på allt innan jag åker.

[x] Hälsoundersökning
[x] Beställa utdrag ur belastningsregistret
[ ] Skicka efter internationellt körkort
[/] Fixa presenter till värdfamiljen
[x] Fixa visakort
[x] Åka till Uppsala och hälsa på Alicia
[/] Boka flyg och tåg till Norge
[x] Skicka ut inbjudningar till avskedsparty och avskedsfika
[x] Skicka in utdrag ur belastningsregistret, betyg, agreementform och hälsoundersökningspapper till CC
[/] Köpa resväska, adaptrar, vakuumpåsar och USB-minnen
[ ] Åka till Linköping och hälsa på Frida om tid finns
[ ] Norge 25/1 - 30/1
[x] Ringa och beställa personbevis 120
[ ] Gå till banken och betala visumavgift
[ ] Ambassaden
[ ] Onlinemöte
[ ] växla pengar
[ ] PACKA

Jag må vara lite tokig som flyr till Norge i sex dagar mitt i alltihopa. Men jag har också en tokig pojkvän som bestämt måste bo och jobba i Stavanger! Fast jag tänkte i alla fall ta vara på tillfället och "provflyga" hem i hopp om att min flygrädsla ska försvinna...



Kommentarer
Postat av: lina (syster)

Be om hjälp om det är något vi kan hjälpa dig med så be om hjälp. Vi ställer upp.



kram syster

2011-01-23 @ 10:11:23
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0