so little time, so much to see.

För att riktigt ta vara på tiden här i usa har jag smått börjat skriva en lista på saker jag ska hinna med att göra innan jag far hem igen! Eftersom jag inte är alltför påläst om usa så skulle jag uppskatta extremt mycket om ni, mina kära läsare, ville bidra med fler punkter!

Hittills:

1. Åka upp i Empire State Building
2. Beställa det största som finns på McDonald's (och försöka att äta upp allt)
3. Se en kändis (helst Johnny Depp, men övriga går också bra)
4. Gå på en riktigt stor konsert
5. Gå på hemmafest och bli bjuden på dricka ur röda plastmuggar (som i filmer!)
6. Titta på en amerikansk fotbollsmatch med hejande cheerleaders
7. Äta på Cheescake Factory
8. Åka gul taxi (helst i New York)
9. Gå till kyrkan
10. Åka skridskor utanför Rockafeller Center
11. Besöka puben som HIMYM-puben är inspirerad av
12. Fira Thanksgiving och äta så att min mage sprängs
13. Fira Halloween
14. Fira en riktig amerikansk jul.
15. Besöka minst 5 delstater (har redan varit i 3!)
16. Äta Frozen yogurt
17. Smaka peanutbutter-jelly-sandwich (som, enligt min lärare på au pair-skolan, är nyttigt)
1. Åka upp i Empire State Building

2. Beställa det största som finns på McDonald's (och försöka att äta upp allt)

3. Se en kändis (helst Johnny Depp, men övriga går också bra)

4. Gå på en riktigt stor konsert

5. Gå på hemmafest och bli bjuden på dricka ur röda plastmuggar (som i filmer!)

6. Titta på en amerikansk fotbollsmatch med hejande cheerleaders

7. Äta på Cheescake Factory

8. Åka gul taxi (helst i New York)

9. Gå till kyrkan

10. Åka skridskor utanför Rockefeller Center

11. Besöka puben som HIMYM-puben är inspirerad av

12. Fira Thanksgiving och äta så att min mage sprängs

13. Fira Halloween

14. Fira en riktig amerikansk jul

15. Besöka minst 5 delstater (har redan varit i 3!)

16. Äta Frozen yogurt

17. Smaka peanutbutter-jelly-sandwich (som, enligt min lärare på au pair-skolan, är nyttigt)

Så, vad tusan måste jag göra mer?!

Kommentarer
Postat av: FRIDA.

x Besök en riktig amerikansk håla i mitten av landet.

x Ät hamburgare på ett ställe där inredningen är målad i pastellfärger och ta ketchup och senap ur sådana behållare som alltid finns på sådana ställen.

x Besök Harvard, Yale eller Brown, men helst Harvard.

x Upplev New York i regn, utan paraply.

x Spring upp och ner i backarna i San Francisco.

x Rid western-ridning med cowboyhatt i Texas.

x Campa kring och paddla i Mississippi River.

x Prata svenska med någon ättling till en utvandrare i Minesota.

x Var sömnlös i Seattle.

2011-02-25 @ 00:30:35
Postat av: Jenny

Jag minns precis hur mina första veckor var .. Ärligt talat så hade jag aldrig hemlängtan, utan mer bortlängtan. Min värdfamilj var helt underbar men allt var så nytt hela tiden och jag var sjukt stressad att göra fel så jag var trött mest hela tiden. Man spenderar helt enkelt mycket tid med sig själv i början. Och när det kommer till vänner .. Det är absolut inte svårt att hitta folk att Umgås med, det svåra är att hitta folk man Trivs med. Det slutade med att jag hittade vänner som jag älskar av hela mitt hjärta och en av dem åkte hem idag. Jag är helt förstörd och jag antar att det är en av nackdelarna av Au Pair-upplevelsen .. Men håll ut, snart träffar du människor du trivs som tusan med, jobbet kommer (förhoppningsvis) att gå enklare och enklare och mitt i allt har du byggt upp en andra liv här på 'fel' sida om Atlanten :')



Ps : Kommentar om ovanstående. Ska du uppleva New York i regn utan paraply tycker jag bestämt att du ska ha en New York Times tidning över huvudet. Och springa omkring i högklackat och försöka få tag i en taxi :)

2011-02-25 @ 04:36:12
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: elin

HEj!

Tack för din kommentar!

Med "ses" menar du prata eller?. Vi pratar ungefär en gång i veckan, ibland mer sällan, ibland mer. Ofta en gång i veckan eller mindre. Jag vill inte prata för mycket. Men ibland kan vi prata tre dagar i rad, och visst är det underbart :)



Kul att du också har åkt! Det kommer bli ett toppenår :) Lycka till!! KRAM

2011-02-26 @ 03:39:25
URL: http://aupairelin.blogg.se/
Postat av: Sofie i San Francisco

Besök ett riktigt känt universitet som Harvard, Yale eller Princeton! Jag pluggar själv på Berkeley och minns när jag besökte Princeton som Au Pair för första gången. Så himla häftigt tyckte jag att det var!

2011-03-01 @ 07:13:06
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/
Postat av: carro

Fatta Nyårsafton i New york WOW skulle ju vara as coolt dem slår ju alltid på stort där.



*central park zoo bör också besökas tycker jag =)



*Ta kort på den stora granen som ska stå i en park i New york(ur filmen ensam hemma)



* Besöka broadway



* besöka world trade center ( där dem skulle funnits =)



*försök gå på en modeshow. du som gillar mode.



2011-03-01 @ 07:23:12
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag tycker du ska äta upp dig på ben and jerry's också ;P

2011-03-01 @ 12:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0