En blåsig lördag

Vilken dag! Såhär mycket har jag inte gjort sedan jag lämnade Sverige tror jag.

Morgonen spenderades på skype med en mycket fin man! Mellan tolv och tre jobbade jag medan min värdmamma klippte sig. Jag och lilla Avery gick runt lite i Philadelphia och frös, samtidigt som vi (jag) försökte njuta av den så himla kulturella staden. Vi gick förbi massvis med museum och stannade vid ett som var utomhus (mer kyla!). Det var gratis! 

Efter mitt jobb mötte jag upp en svensk au pair som heter Nathalie! Hon var en jättetrevlig och söt tjej, hon visade mig dom bästa shoppinggatorna i stan! Nathalie har varit här i sex månader så hon kan Philadelphia rätt bra :)
Nu ikväll har jag varit och ätit på en restaurang tillsammans med min värdmamma, hennes pappa och hans fru :) Det var också supertrevligt! 

Blir att träffa mycket nytt folk såhär de första veckorna, det är kul. Men samtidigt väldigt energikrävande då jag i princip inte har träffat några nya människor sen jag började gymnasiet... Kanske på tiden nu då...

(och anledningen till att det varit så nedrans kallt idag är för att det har blåst som tusan!)

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Mickepickepööö

Underligt... jag har varit i Stavanger i fyra månader, men inte kan jag stan för det. Illa.

2011-02-22 @ 07:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0