au pair meeting and Swedish chocolate balls

Vädret här i Philly är knepigt. I fredags hade vi regnstorm så att all snö smälte bort och idag är det sol och vårvärme igen. 

Hur som helst, igår var en bra dag. Jag mötte upp Melissa och Courtney som jag träffade på au pair skolan! Vi vandrade runt i downtown och passade även på att besöka the Liberty Bell :) I kön hörde jag även svenska (och norska) pratas strax bakom mig. ÅH. 

Efter att jag vinkat av Melissa och Courtney vid deras tåg gick jag vidare mot Starbucks för mitt första Au Pair möte :) Nu fick jag alltså träffa nästan alla Au Pairer som bor i "downtown Philly"! De flesta var jättesnälla och roliga, klickade dock inte superbra med någon, men det kanske tar några gånger... Blev dock medbjuden till en collegefest av en tjej! (är ju minderårig här så jag får nöja mig med hemmafester...)

Sov gott i min säng inatt och efter tre timmars skypedejt med min man, en minst sagt seg frukost, ett avsnitt av Sex and the city, en promenad i solskenet och ett spännande försök till att baka chokladbollar sitter jag ute på "terassen" och njuuuter. 



Och ja, i den lilla mataffären på gatan hade dom varken pärlsocker eller kokos. 
Så jag improviserade med hackade mandlar! Man tar vad man har...



Kommentarer
Postat av: mamma

De ser ju smaskiga ut!! Hoppas allt är bra med dig! Länge sen vi hördes! Kram mamma!

2011-02-28 @ 10:49:25
Postat av: carro

Läckra =) hoppas allt är bra och hoppas vi hörs på skype snart. kram kram

2011-02-28 @ 17:18:09
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0