The city of angels.

Min L.A-tripp var kort, hektisk och intensiv, hade sån himla fin tur att Greta och Maria hade bil och körde runt med mig! Vi hann med Hollywoodskylten, Walk of Fame, Beverly Hills, Rodeo Drive och ett antal beacher på en och en halv dag. Var aldrig i downtown L.A, men har hört att det är skit i alla fall. Och om jag ska vara helt ärlig så är resten av L.A inget att hurra för heller. Det är smutsigt och framförallt oglamouröst. Fattar verkligen inte varför alla kändisar väljer att bo där? Stränderna runt omkring är förstås fina områden, men Hollywood är lite av ett skämt. Det är också sjukt jobbigt att man i princip måste köra bil till allting och att allt ligger så himla utspritt. Vi tillbringade timmar i bilen bara för att ta oss från ett ställe till ett annat. Nåja, nu har jag i alla fall varit där!


Utanför Union Staion. Hoppade av tåget och möttes av en ganska fin vy. Greta och Maria kom och hämtade upp mig med bilen.

Los Angeles.

Vi startade resan med att köra "till" Hollywoodskylten. Vi lyckades inte komma så supernära, men orkade inte försöka köra närmare pga bristande intresse och tid.

Nästa stopp blev Walk of Fame!

Här är Greta.

<3. Jag på bästa platsen i hela Hollywood.


Sedan styrde vi vår bil mot Beverly Hills och Rodeo Drive!

Det är på Rodeo Drive som alla lyxbutiker finns; Chanel, Valentino, Gucci, Prada, Miu Miu osv. Vill man se kändisar är det på denna gata man ska hänga. För det är här de hänger.

Tidigt Söndag morgon satte vi oss i bilen igen.

Vi skulle nämligen åka till Malibu! Tog oss typ en timme.

Det såg ut lite såhär. Fattade dock inte varför piren är känd? Den var ju liten och så, ospeciell...

Greta, Maria + bilen.

Sedan åkte vi till Santa Monica!

Det fanns fina, och hemskt dyra, hus precis vid stranden.

Det kända pariserhjulet. Fattade återigen inte varför denna pir är känd? Den var skruttig...

There's a place off ocean avenue...

Vi körde förbi Venice beach, som från bilfönstet såg väldigt fint ut! Det luktade dock sjukt mycket av Marijuana.

Vårat sista stopp blev Redondo Beach!

Maria och jag. På detta fik och i just detta bås har de tydligen spelat in en massa avsnitt av O.C :) Maria dyrkade serien och jag låtsades som att jag sett mer än ett halvt avsnitt. Kanske borde börja titta på serien nu?

Sedan skjutsade de mig i trafikkaos (tog oss typ 2 timmar?) till Union Station och jag tog tåget hem till San Diego. Fin helg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0