In San Diego among killer whales and giant pandas.

Landade i San Diego (som förövrigt har världens coolaste flygplats som ligger mitt i stan, precis vid havet) Onsdagkväll. Spenderade Torsdagen med att vara på Sea World och sedan mötte jag upp Gary, en amerikan som bor i San Diego som känner Nathalie, och han visade mig runt lite i centrum. Vaknade upp på min födelsedag, skypeade med finisar, och gjorde sedan San Diego Zoo några timmar. På kvällen var jag i Balboa park, där det var julmarknad. Åt svenska köttbullar, tittade på Luciatåg och pratade med svenskar. Fin kväll. For upp till L.A under helgen och spenderade sedan Måndagen med Gary på stranden i Pacific Beach, San Diego. Lämnade staden Måndagkväll.

San Diego var en väldigt fin stad, även om jag inte hann se överdrivet mycket av den. Dock är hela Cali så otroligt vackert, med the Pacific Ocean på ena sidan och höga berg på den andra. Älskar Cali.


Det var Jul på Sea World!



Såg späckhuggare! Så. Stora. (alldeles för stora för inhängnaden...)


Hos vissa djur var det julfint.

Detta var så jäkla amerikanskt. I denna julkula kunde familjer gå in för att få sitt julkort taget. Dör. Inne fanns låtsatssnö, diverse kramdjur osv.


Isbjörnar (som också hade ett alldeles för litet hem).

På min födelsedag åt jag frukost ute i solen. Så sjukt att det kan se ut såhär andra December?


Sedan gick jag på San Diego Zoo! Såg koalor <3

LAMOR!! Lätt coolaste djuret.


Sen stannade jag länge, länge och fashinerades av jättepandan. Så. Stor. Och rund. Och mjuk. Och sen gick jag långsamt därifrån med en klump i magen för det enda pandan gjorde var att vandra runt, runt på samma spår i den alldeles för trånga inhängnaden.

Det svenska Luciatåget.



Bästa utsikten över stan. Man kunde se över till Mexico (tydligen, inte för att jag såg någon skillnad).

Piren i Pacific Beach.

Och det var längsta inlägget någonsin, tror jag. Men nu slipper ni fler inlägg om San Diego i alla fall. Har dock bilder från L.A som väntar på att sorteras...

Kommentarer
Postat av: lina

jättekul att få se bilder från din resa :) hoppas vi får se underbara bilder .

2011-12-10 @ 08:14:54
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0