avsaknaden av svensk jul.

Idag är det Julafton. Men julkänslorna i år inte på samma sätt som de brukar vara. Imorse steg jag inte upp och åt hemmagjord risgrynsgröt med mandel i. Jag satte mig inte framför granen med mina syskon och öppnade lite julklappar. Jag kommer inte gå en promenad till kyrkogården med min familj. Jag kommer inte sitta framför TV'n klockan tre och titta på Kalle Anka. Jag kommer inte tröttna på att se Kalle Anka och istället gå ut i köket och hjälpa till med maten. Jag kommer inte äta alldeles för mycket knäck, rispuffar doppade i choklad och det där mystiska godiset, som alltid är från Spanien eller något annat medelhavsland, som min morbror alltid bjuder på. Jag kommer inte dricka minst tio koppar glögg. Jag kommer inte sitta i soffan med en spänd liten Bella i knät. Jag kommer inte drunkna under min julklappshög. Jag kommer inte vara dödstrött redan klockan tio och somna i soffan.

Men vet ni vad? Det blir nog en ganska bra Julafton ändå. Det vankas nämligen Amerikanska pannkakor med färska bär till frukost, jag befinner mig i ett pyttelitet, supermysigt hus mitt ute i skogen, det är snö utanför fönstret, julklappar under granen och jag har sällskap av min finfina värdfamilj, Bridgette och Travis. I eftermiddag ska vi dessutom bort på middag för att faktiskt fira Christmas Eve.

Kommentarer
Postat av: lina

nu sitter jag med tårar i ögonen. vi alla saknar dig, julafton var bra skum utan dig =( nästa år slår vi på ett stort JULFIRANDE. kramar från oss

2011-12-26 @ 20:51:03
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0