kaoset före stormen.

Irene. Först jordbävning och nu en orkan. Nyheterna står på dygnet runt här hemma, jag får mejl och sms med uppdateringar från Kerry och John stup i kvarten. Det kommer bli blött. Det kommer bli blåsigt. Vi bunkrar upp med extra mat och vatten och förbereder oss för strömavbrott i flera dagar. John måste jobba extra och flyga Jets till Illinois. Kerry måste jobba extra och sända nyheter till resten av Philly. Hela New Jersey's kustremsa (haha, Jersey Shore, alltså) är evakuerad. Folk flyr. 

Jag är mest pepp.

Orkanen kommer tydligen slå Lördag kväll här, och vara allra, allra värst Söndag morgon. Philadelphia ligger relativt högt upp så några översvämningar kommer vi nog inte få. Däremot ska jag tydligen hålla mig inomhus för att undvika att få flygande träd och elledningar över mig. Kerry skrattade också lite och sa att jag förmodligen inte ens kommer kunne ute på grund av att vinden kommer vara så stark. 

Och lilla Avery ska ju döpas på Söndag. Vi får se hur det blir med den saken. Att ta sig till kyrkan kommer förmodligen inte att vara några problem men frågan är hur många gäster som klarar av att ta sig till Philly. Kan bli så att allt blir uppskjutet.

Just nu känner jag mest tristess för att jag äntligen är ledig i helgen men jag kan inte ta mig till mina vänner och de kan inte ta sig hit.

Kommentarer
Postat av: lina

hoppas det inte blir så allvarligt ....:s

kramar till dig gumman och ta det försiktigt.

2011-08-27 @ 07:02:13
URL: http://bellsensmamma.blogg.se/
Postat av: frida

ÖVERLEV VA!

2011-08-27 @ 09:49:25
Postat av: Mamma

Tänker på dig!!! Hoppas det inte blir för hemskt! Kollar nyheter här hemma också!! Många kramar <3<3<3

2011-08-27 @ 16:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0