earthquake.

Idag har jag varit med om mitt livs första jordbävning. Fast om jag ska vara ärlig kände jag knappt av den. Epicentrum var någonstans i Virginia, vilket är en stat lite nedanför Pennsylvania. Vita huset (3 timmar från Philly) evakuerades dock för vår kära president får ju inte komma till skada. Fast alltså, "skadan" var ju redan skedd när han evakuerades, skalvet hade ju redan varit.

Tydligen mätte skalvet 5,8 på richterskalan. Det är ju ändå rätt högt. Men skalvet kunde tydligen kännas en bra bit ovanför Philadelphia också, fast då mest i högre byggnader och skyskrapor. Vårt lilla trevåningshus är kanske inte så mycket att skryta med... Och Avery, ja hon sov så gott medan det hände. Själv blev jag nerringd av både John och Kerry som var tvungna att försäkra sig om att jag och bebben levde. 

Det gjorde vi också.


Kommentarer
Postat av: lina

usch vad läskigt ändå hoppas inte det kommer flera...

2011-08-24 @ 16:43:37
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0