Washington, DC. Part 2.

Andra delen av mitt besök till huvudstaden kommer här! Denna dag var, som ni kan se av bilderna, väldigt solig och fin! Vi tog oss en titt på bland annat Washington Monument och några memorials. Aimee fick dock världens skoskav under dagen så vi spenderade lite tid sittandes på parkbänkar också. Stackars henne. 

Och åh, det var så sogligt när vi gick runt bland alla memorials. Det var såklart väldigt mycket familjer där som turistade med sina yngre barn. De förstår ju inget av vad de ser. Fick en sån himla stor klump i magen när en liten pojke ryckte i sin pappas skjorta och frågade - "Dad, were we on the good or the bad side?".


Washington Monument. Som inte var lika vit som vi trodde att den skulle vara.




Jag hittade fåglar! Älskar att fota fåglar.

World War II Memorial. 

Aimee och jag utanför Lincoln Memorial. Fråga inte hur jag lyckas bli så nedrans snygg på alla turistbilder.


En del av Vietnam Veterans Memorial. Huvudmemorialen var en "spegelvägg" fylld med namn på de amerikaner
som kämpat i kriget men som dött/försvunnit. Fick dock ingen bra bild på den. Men så himla sorgligt.




Tillsist besökte vi Korean War Veterans Memorial. Otroligt häftigt. Om man får säga så. Egentligen är ju
allt bara hemskt tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0