Washington, DC. Part 1.

Härmed kommer en bildbomb på min första dag i DC tillsammans med Aimee. Har så många bilder så jag tänkte att en uppdelning passade bäst. Denna dag befann vi oss på 3 olika museum och tog oss en titt på Vita Huset! Om ni vill att jag ska ge en närmare förklaring till vad/hur/när vi gjorde allting så kan ni ju bara lämna en liten kommentar, eller om ni har andra frågor. 


Vädret var inte det bästa - regnigt och blåsigt. Tur att Aimee köpte ett rosa paraply
för att liva upp det hela!



Annars såg staden ut lite såhär. Så himla, himla fint.

Efter mycket om och men kom vi fram till att detta INTE var Vita Huset, utan the Capitol!

Spenderade mycket tid i tunnelbanan på grund av regnet.

Besökte American History Museum.

De hade en utställning med the First Ladies. Himla, himla bra!

Här är Michelle Obamas klänning som hon bar under det första officiella framträdandet av
den nya presidenten och hans fru. De har alltså ett helt rum fyllt med alla klänningar
från alla föregående First Ladies.

Kennedy's.


Sen var det dags för Natural History Museum! Jag slog mig själv hårt när jag upptäckte
att jag gick och tänkte "Wow, vad häftigt med så stora giraffer!".
Har jag sett giraffer förut? - Ja. Var dom levande? - Ja...

Men denna val var breath taking! Så otroligt STOR.


Vi såg dinosaurier!

Aimee. Till lunch åt vi första amerikanska Mc Donaldsen.



Sen gick vi vidare till Air and Space Museum. Blev positivt överraskad måste jag säga. 
Air and Space är tydligen min grej.


Aimee blev ledsen när hon fick veta att Pluto inte längre räknades som en planet...


Här, mina vänner, ser ni världens första flygplan! Plus en turistig bild på en sliten mig.
Jag dog lite av hur coolt det var!


Efter lite vilande på hotellrummet begav vi oss sedan på kvällskvisten, ut för att leta
reda på Vita Huset. Och ja, det var vitt och stort. Med en gigantisk trädgård.
Antalet vakter utanför var dock mindre än vad både jag och Aimee väntat oss.
Fast jag föreslog att de nog låg gömda i buskarna redo att skjuta den som kom för nära.
Ungefär.

Kvällen avslutades med att leka lite mer president.



Kommentarer
Postat av: pappa & helen

Vilka häftiga museum,och vilka fina blommande träd, blir verkligen avundsjuk.

Sen måste man ju undra hur mcdonalds smakade.

var rädd om dig.

2011-04-24 @ 10:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0