The Cheesecake Factory.

Efter att ha haft världens sämsta fredag ungefär åkte jag på kvällen ut till förorterna och hälsade på Veronica! Hon bodde så otroligt fint i ett supermegastort hus precis vid en liten sjö. ÅH. Vi åkte (i hennes supermegastora bil) till King of Prussia, som är usa's största shoppingcenter till ytan! Vi hade dock inte alldeles för mycket tid så vi fönstershoppade mest och spenderade tid inne på Forever 21. Efter det mötte vi upp Anna, en tysk Au Pair och även Lisa, från Österrike. Med dem gick vi till The Cheesecake Factory (!) och jag åt varken upp min huvudrätt eller min cheesecake, men var proppmätt ändå. Man får ju i alla fall enormt mycket för pengarna där. Måste dock säga att jag trodde att det skulle vara bättre... tror jag hade alldeles för höga förväntningar eftersom alla, under de tre månader jag snart varit här, säger att det är helt underbart. Men nåja, det kanske blir bättre efter några gånger?

Idag är det Valborg hemma. Inte här, det finns inte ens ett engelskt ord för Valborg. Men jag och Nathalie ska fira i alla fall, på det Svenska museet! De ordnar tydligen någon slags majbrasa och bjuder på korv med bröd. Bättre kan det väl knappast bli när man är minderårig? HAHA. Har förresten inte träffat Nathalie på 3 veckor, hon har haft sin familj på besök och varit på semester i Florida. Jag har saknat henne som tusan och om några timmar träffas vi igen! Mycket bra.

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter ju trevligt med korv. Lina, Dennis o Bella här. Grillat o varit o kollat på brasan. Är också hundvakt till Benji!! Ha det så bra!! Kram!!

2011-04-30 @ 22:28:20
Postat av: Filippaa

åh jag vet . Jag längtar egentligen inte hem till Sverige, jag saknar bara mina vänner - eller att ha kompisar . Men det kommer väl med tiden, tills dess får jag helt enkelt äta massa mat och träna (:

2011-05-03 @ 14:14:32
URL: http://flippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0