restskatt och chai latte.

Mitt humör har idag varit världens bergochdalbana. Fick imorse reda på att jag hade restskatt att betala hemma i Sverige. Vadå restskatt, tänkte jag. Så mycket pengar tjänade jag inte! Var frustrerad/arg/upprörd/ledsen/hjälplös i ett antal timmar tills mamma mejlade tillbaka och sa att det var skatt för fonder jag sålt. Inte skatt på min lön. Blev superlättad! Hade dock redan hunnit slänga iväg ett argt mejl till skatteverket...! Dagen blev bättre och bättre tack vare lugnande ord om att deklarationen inte är så farlig från Alicia och ett fint Skype-samtal med finaste mannen. 

Ikväll hoppade jag på buss 43 som tog mig ända bort till 23rd street för att träffa Aimee för en fika. Vi smidde hemliga planer och efter att jag smällt i mig 2 latte, en cupcake och en kaka som skickats ända från Australien var vi de enda kvar på cafét. Förresten var det ett himla bra café! Mugshot, heter det, och nästan allt är ekologiskt och vegetariskt! Och det finaste av allt; när man betalar i kassan frågar de vad man heter så att de kan ropa efter en när ens kaffe är klart. Som att ropar på sin polare ungefär. Så personligt och FINT! "Ellinor, your coffee is ready for you"


Australiensk biscuit. Loved it! Aimees mamma hade skickat över några.



Bästa, fina Aimee!

Kommentarer
Postat av: lina

Stackare inte kul med kvarskatt. men som alicia sa ta det lugnt det där är inget att oroa sig för. fin och mysig café ni har hittat. Hoppas att du har det bra där borta. Bella vill prata med dig snart och jag med så du kan ju höra av dig när du får tid.



kram syster och systerdotter.

2011-04-08 @ 12:39:20
URL: http://bellsansmamma.blogg.se/
Postat av: ronjis

sv: Alla kurser kostar olika mycket på olika College. Du kan nog ringa och höra hur det fungerar. Du betalar oftast. Så dina svenska betyg gäller inte =) / Mvh Ronja

2011-04-08 @ 19:43:48
URL: http://lifebyronjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0